joi, 13 octombrie 2011

Cteno de toamna



         In urma cu cateva zile am decis sa mergem la o partida de pescuit la stationar. Stiam insa ca balta are mare potential si la stiuca, dar cu toate astea nu am luat nimic la noi din echipamentul de spinning. Am zis intai sa analizam balta in timp ce stam si asteptam sa vina marii mustaciosi cu cativa solzi pe ei.
   Am desfacut echipamentul de stationar ce consta in doua lansete feeder 3,60m, una incarcata cu un fir monofilament diametrul 0,28 si codita de 0,20, iar cealalta incarcata cu fir monofilament 0,20 si cca 8-9metri inaintas din fir textil cu diametrul 0,10 (preferatul meu).
   Am mai avut inca o lanseta dar de data aceasta una de categorie grea, destinata crapului fara dar si poate, o lanseta de 3,60m cu o putere de pana la 3,50Lb, echipata cu un fir monofilament cu diametrul de 0,28 si inaintas din fir textil de 0,14.
   Am preparat cateva kilograme bune de nada dupa care a inceput activitatea (nadirea)
   Momeala folosita a fost foarte diversificata, diverse sortimente si arome de boiles, porumb, rame si viermisori cu pop up si fara. Efectiv am vrut sa experimentam.
  Dupa cateva ore bune de asteptare, bere, gratar etc (stiti si voi cum este), au inceput sa apara si capturile. Capturi la care nu ne gandeam, si de ce zic asta? Pai sa va explic: am prins un caras la boiles solubil, dar nu orice caras, ci unul cat palma. Am prins biban la bob de porumb, somn pitic (12cm) la boaba si tot asa. Pana la urma am decis sa scoatem viermisorii care au mai ramas de la nadit, si sa pun feederele pe vierme.
   Le lansez bine mersi, si dupa vreo patru-cinci minute cand ma pregateam sa lansez si categoria grea, surpriza: unul din feedere facea pogo pe cracane. Lasa repede lanseta si alearga printe creci si alte lansete ale camarazilor pescari. Pun mana pe lanseta, ridic si simt ca este mai greu. Mi-am zis ca nu este caras sau vreo platica sau alta minunatie mica. Mai astept cateva secunde, sa vad ce are de gand si incep sa-l aduc usor. Deodata, pe la 20 metri de mal, s-a dezlantuit iadul. Iadul pentru el si preludiul unui mult dorit contact pentru mine. Si a fost o chestie de genul: el pleca, eu il aduceam, dreapta el, stanga eu. Superb! Pana la urma am reusit sa-i dau lovitura de gratie, si l-am scos cu capul din apa. Lupta a fost pierduta de frumosul cteno. Restul a fost neinteresant, minciog, bla-bla.
   A mai urmat inca un crapcean oglinda, tot la feeder si tot la vierme, ceea ce ma face sa imi pun o mare intrebare: daca dadeam de la inceput numai cu viermi? Va las pe voi sa va ganditi la asta si am si un mic sfat: nu plecati la o partida de stationar fara macar cativa  “spanioli” !
                                                              
                                         Fir Intins!!!             

4 comentarii:

  1. super partida.sa speram ca nu e ultima din acest an

    RăspundețiȘtergere
  2. Sper sa fie si vremea de partea noastra,a pescarilor!Tura urmatoare la aceasta balta va fii dedicata doar pestelui ala cu dinti ca lamele.Abia astept........

    RăspundețiȘtergere
  3. Pai cred ca la un moment dat,or sa ramana decat pozele pentru ca la cat se braconeaza o sa ajungem sa le aratam nepotilor doar poze si sa spunem:"uite nepoate ce prindea bunicul o data"!Peste cativa ani doar pozele vor ramane asta cu conditia sa nu dam de vreun supervirus:)

    RăspundețiȘtergere