duminică, 21 aprilie 2013

Trofee de rapitori


  Cu ceva ani in urma, am fost intr-un magazin cu articole de pescuit, si printre picaturi, ceva mi-a sarit in ochi. Era un cap de salau ce ranjea la mine. Ma uitam la el si parca se uita la mine curios, de parca avea sa ma intrebe: ce te uiti asa? Nu ai mai vazut? I-as fii raspuns ca nu am mai vazut, si imi statea pe limba sa intreb: cum ai ajuns pe acea panoplie? J
 In fine, imi iau inima in dinti si il intreb pe cel de la magazin cum a faurit asa ceva.
Tipul se uita la mine si imi zice ca este mult de munca. Confirm, stiind cat sunt de migalos. Si a inceput sa imi explice. Ajung acasa, ma sfatuiesc cu singurul care nu ma minte( tovarasul google) si aleg cea mai simpla aplicatie. Dupa primul peste prins am zis sa incerc ceea ce imi propusesem, sa pun si eu unul pe o panoplie.
Inca de la inceput vreau sa va spun ca nu se merita sa “ priponesti” un salau de 2-3 kg pe bucata de lemn.Cu cat este mai mare pestele cu atat arata mai bine…
 Haideti sa va spun ce varianta am ales eu:
Se taie  capul unui peste proaspat si se curata pe cat posibil de carnea ramasa. Cu cat ramane mai putina carne pe el cu atat mai bine.
 Se ia un vas ( pe masura capatanii ) si se umple cu apa. Se pune sare mare ( de muraturi ) pana se satureaza apa ( nu se mai dizolva sarea ) si se baga capatana de peste in vas. La inceput o sa pluteasca dar dupa doua, trei zile se va scufunda. Se lasa acolo aproximativ trei saptamani sau o luna, timp in care trebuie sa mai incercati sa dizolvati sarea, sau sa mai adaugati apa cu inca ceva sare. Cantitatea de sare la un vas de 10 l este cam de trei, patru kilograme.
 Dupa ce a stat bine mersi la “ fezandat”, se scoate, si se pun in gura lui niste betigase pentru a-i tine gura deschisa. Nu fortati prea tare deschiderea gurii pentru ca va fi inestetic. Capul se va deforma si va iesi de acolo un aligatorJ  
 Personal, folosesc betigasele pentru frigarui. Ii tai capatul ascutit (betigasului), si dupa aceea masor efectiv deschiderea gurii si il pun. Foto jos:











Odata facute aceste operatiuni, nu mai ramane decat sa asteptam cam doua, trei saptamani. Daca trece o luna nu se intampla absolut nimic. Pot trece si doua si trei. Treaba este ca apa se evapora, si trebuie mereu completat cu apa si sare.
In fine, scoatem capatana de peste si o bagam sub jet puternic de apa. O curatam cu o periuta de dinti sau o perie micuta dar nu foarte aspra. Foto jos:




Dupa care lasam la uscat. In maxim o saptamana se va vedea daca mai este nevoie de inca un periaj sau nu.

De aici treaba incepe sa fie din ce in ce mai simpla.











Personal folosesc o pensula de tempera cu diametru ceva mai mare. Folosesc de regula lac de piatra dar am folosit si lac de lemn si este binisor. De ce zic binisor? Pentru ca lacul de piatra nu schimba coloritul capatanii, pe cand lacul de lemn ingalbeneste putin “trofeul”.
Ar fi indicat ca lacuirea si uscarea sa fie facute undeva in aer liber, daca vreti sa nu mancati ciorba receJ
Probabil acum o sa va intrebati: dar ochii? Da, este si la asta o rezolvare. Daca ne uitam prin casa de jur imprejur, este imposibil sa nu vedem un ursulet, un catelus, o pisicuta de plus etc. Sunt perfecti ochisorii aceeia doar ca nu trebuie sa spuneti sotiilor sau prietenelor voastre ce intentii aveti. Efectiv ii luati si spuneti ca nu stiti nimicJ. Eu am facut greseala sa spun si de atunci toate capatanile pe care le fac sunt fara ochiJ























Spor la treaba!

5 comentarii:

  1. poate facem weekend-ul asta rost de trofee noi :O

    RăspundețiȘtergere
  2. Deliciosi:))
    Poate tura viitoare vom face rost de ceva trofee:) Pana una alta, ne delectam cu biby:)

    RăspundețiȘtergere
  3. Au iesit faine trofeele, am facut si eu doua din cap de stiuca. Acum incerc sa fac unul din cap de mreana , sper sa-mi iasa. Bafta in continuare.

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc pentru apreciere! Dupa cum ai observat, este ceva munca la "ele"
    Vad ca intentionezi sa faci un cap de mreana. Sfatul meu este sa nu te chinui degeaba! Nu va avea impact vizual. Cel putin asta este parerea mea, mai ales dupa ce am vazut un cap de crap facut.. Sincer, mi-as fi dorit sa nu il vad..
    Oricum, alegerea iti apartine!

    RăspundețiȘtergere