duminică, 30 iunie 2013

La mreana pe Jiu

Nu demult, impreuna cu bunii mei prieteni pescari Tazu,  Piciu si Avo,am decis sa mergem la o partida de pescuit la mreana pe Jiu. Zis si facut! Stabilim locul si plecam catre el! Cu chiu cu vai reusim sa lasam masina la cca 300 m de noi, si ne instalam! Fiecare isi pune lansetele pe ce apuca, locurile fiind alese la intamplare. Acum, trebuie sa umblam la momeala… Fiind trei persone, (Tazu nu a putut venii in acea seara) am zis sa dam fiecare cu ceva diferit. Unul a dat cu rame groase, altul a dat cu coropisnite si carii, iar celalalt cu buchet de viermisori, patrat de cascaval si lipitori.

Am asteptat ce am asteptat, si dupa vreo sapte-opt ore, spre dimineata, am decis sa strangem. Nu prinsese nimeni nimic! Piciu scoate si el lanseta din apa si la un moment dat zice: ba, io am una! Avea o mrenuta la vreo 200 g pe care nu stia cum sa o protejeze mai bine, sa nu o raneasca pana la eliberare! Ne-a facut!:)
  Urmeaza o a doua iesire: eu cu Piciu si cu Tazu, fara Avo!
 Mergem intr-o zona aleasa de mine de acesta data, si ne pozitionam! Primul se pune Piciu, dupa care se pune si Tazu, si in urmatorul loc ma pun si eu. Fiecare isi alege momeala cu care sa dea si incepe asteptarea… Intre timp observ ca nu era curentul de apa potrivit si decid sa ma mut! Am strans lansetele si am cautat un alt loc cu curent mai puternic. Langa locul lui Piciu era o cararuie catre luciul apei! Cam greu accesibila, dar in lipsa de altceva era bine si acolo. Am decis! Aici pescuiesc in noaptea asta! Am pus doua lansete si in soapta ii spun lui Piciu: daca este sa imi dea ceva, te rog sa vii sa imi tragi tu a doua lanseta! Piciu confirma si zice: lasa mai, numai sa iti dea tie…..Dupa cateva ore nimic…. Schimbam carii dupa carii, rame, coropisnite, si cand sa plecam catre casa, vad lanseta mea cum se arcuieste si clopoteii nu se mai opreu din clincanit…….  Prima trasatura! Adrenalina a fost atat de mare incat nici nu stiu cum a ajuns la mal acea mreanaJ
Asta a fost tot in acea seara! O singura mreana!

In timp ce ne indreptam catre casa, ca o ultima “strigare” sa ii spun, zicem cu totii: deseara suntem inapoi!       Am ajuns acasa,am dormit cat de cat, si primul care s-a trezit, a dat tonul!  Haidem la peste! Nu stiu ce sa i-mi mai iau la mine, sa plec mai repede pe malul Jiului! Ajungem din nou!
Mrenele parca ne asteptau! Prima lansare si dupa cinci minute am prima mreana sarita de 2 kg. Lansez din nou si am senzatia ca il agat pe Piciu…. De unde, Piciu urla la mine sa vin cu minciogul! Ma intorc pe locul meu, cand vad un bat facut “covrig”si la randul meu tipam la Piciu sa vina cu minciogul! Era clar! Incepuse sa urce!
 Am avut in acea noapte vreo doua zeci de trasaturi din care am finalizat decat  zece. Pe zece pesti am pus mana !

Urmeaza cateva zile de repaus si Piciu imi spune: plec la pescuit in noaptea asta! Ii raspund ca  il invidiez si ca poate voi merge cu alta ocazie… Se duce pe acelasi loc, si a doua zi imi arata o poza  de toata frumusetea..O mreana sarita  cu mult de 4 kg!

A venit si ziua mea libera,… si trebuia sa ma razbun, stiind ca mrenele sunt acolo, am decis sa schimb un pic strategia( montura )…
 De firul principal, am atasat un carlig nr. 6 pe un fir de 0,28. M-am gandit ca daca este sa imi dea, imi va rupe! Dar sa fie asta problema mea…. Drept urmare am prins aceasta frumoasa mreana pe care am sa o si expun mai jos…

Cu toate ca am constatat ca mananca mreana cel mai bine noaptea, am zis sa incerc si ziua, in amiaza mare! M-am gandit: este duminica, este frumos afara, de ce sa nu-mi iau nevasta, sa o scot la un gratar, si sa undesc?!
 Ajungem din nou la locul cu pricina, arunc batul de acesta data, si cand sa ma apuc sa fac focul… zdranc!! In lanseta aveam ceva! Scap o frumoasa mreana din cauza ca nu am intrat in apa  cu minciogul. Imi parea rau doar ca nu-i aratasem femeii ce inseamna sa prinzi o mreana mai maricica… Lansez din nou si zic: ma apuc de gratar, dar sa fii tu atenta la lanseta!
 Nu incep sa pun carbunii pe gratar, cand aud tipand: lanseta!!!……..  Fug repede la bat si intep! Era o mreana de vreo 2, 40 kg ce atarna in carligul meu micut nr 6.

Mentionez ca dupa acel drill, sotia imi spune: data viitoare cand mai mergem, sa-mi iei si mie un bat, asa, sa dau macar la obleti!
Sper din suflet ca acesta dorinta sa nu ii dispara, si in curand voi avea cel mai tare partener de pescuit!